Formula 1 a respins în mod oficial oferta comună a Andretti şi Cadillac de a participa în campionat fie în 2025, fie în 2026, dar a lăsat deschisă posibilitatea ca echipa să concureze în 2028, relatează ESPN, potrivit news.ro
Andretti şi Cadillac, marcă a General Motors, au încheiat un parteneriat tehnic pentru a se alătura F1 ca a 11-a echipă. Oferta a fost aprobată din punct de vedere tehnic de către FIA, care guvernează FIA, anul trecut.
Oferta s-a bazat probabil pe un contract de motoare Renault pe termen scurt, dar General Motors s-a înregistrat pentru a se alătura F1 ca producător de motoare începând din 2028.
F1 a respins miercuri proiectul în forma sa existentă, dar a precizat că Andretti are mari şanse să se alăture în 2028 dacă General Motors îşi va duce la bun sfârşit planurile de a-şi construi propria unitate de propulsie în F1.
„Procesul nostru de evaluare a stabilit că prezenţa unei a 11-a echipe nu ar oferi, de una singură, valoare campionatului”, a menţionat F1.
Decizia înseamnă că grila de start a F1 va rămâne la 10 echipe şi 20 de piloţi cel puţin în următorii patru ani.
Opoziţia faţă de acest proiect este mai profundă decât logistica motorului din maşină. La începutul anului trecut, fondatorul echipei Michael Andretti, fiul campionului mondial din 1978, Mario, a acuzat cele 10 echipe existente în F1 că sunt „foarte lacome”, spunând despre opoziţia lor: „Este vorba doar de bani”.
F1 nu era constrânsă de opinia concurenţilor existenţi, dar majoritatea celor 10 echipe din acest sport s-au opus venirii unei noi echipe, deoarece aceasta ar fi diluat premiile în bani împărţite între ele. Această opoziţie a contribuit, fără îndoială, la modelarea deciziei F1.
„Cel mai semnificativ mod în care un nou concurent ar aduce valoare este să fie competitiv”, a adăugat F1 în comunicat. „Nu credem că solicitantul [Andretti] ar fi un participant competitiv”.
Chiar înainte de decizia de miercuri, Andretti a respins această sugestie şi a insistat că echipa ar fi fost gata să concureze în 2025.
F1 nu a fost de acord cu acest concept pe motiv că „acest lucru ar implica ca un concurent novice să construiască două maşini complet diferite în primii doi ani de existenţă”.
“Faptul că solicitantul îşi propune să facă acest lucru ne dă motive să punem la îndoială înţelegerea de către acesta a amplorii provocării implicate”, a adăugat F1.