Constructorul Dacia a dezvăluit, marţi, maşina pe care pilotul francez Sébastien Loeb o va conduce în următoarele trei ediţii ale Raliului Dakar. Subsidiara grupului Renault a colaborat cu Prodrive pentru a dezvolta un prototip, Sandriders, bazat pe modelul Hunter. Prima cursă va avea loc în Maroc, în octombrie 2024, relatează lequipe.fr, potrivit news.ro.
După Peugeot şi Prodrive-BRX (Bahrain Raid Xtreme), Sébastien Loeb îşi va continua parcursul la Dakar cu constructorul român Dacia, care a prezentat marţi, la Aubervilliers, în apropiere de Paris, prototipul pe care i-l va încredinţa alsacianului, precum şi lui Nasser al-Attiyah din Qatar şi Cristinei Gutierrez din Spania.
Filiala Grupului Renault a dezvoltat maşina Sandriders în colaborare cu Prodrive, bazându-se pe experienţa acumulată cu Hunter în ultimii patru ani. „Este un proiect profesionist, cu o investiţie reală din partea mărcii Dacia”, a comentat Loeb. „În opinia mea, utilizarea experienţei Hunter într-un proiect complet nou a fost cea mai bună alegere posibilă pentru a-mi mări şansele de a câştiga Dakar”, a precizat el.
DACIA SANDRIDER – DATE TEHNICE
Categorie FIA : Ultimate T1+
Șasiu : tubular
Caroserie : fibră de carbon
Motor : V6, 3 litri, biturbo
Putere maximă : 264 kW/359 CP
Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
Transmisie: 4X4
Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
Suspensii Față/Spate: braț dublu
Cursa suspensiei: 350 mm
Roți: Jante de aluminiu 17”
Anvelope: BF Goodrich 37”
Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
Ampatament : 3.000 mm
Console Față/Spate: 590/550 mm
Directorul tehnic Philip Dunabin a subliniat că acesta este un concept nou. „Nu este doar un Hunter modernizat. Toate sistemele sunt fie complet noi, fie complet actualizate. Avem un şasiu tubular care este mai uşor şi mai lat, cu mai mult spaţiu în cockpit şi o mai bună distribuţie a greutăţii. Motorul este nou, un V6, bi-turbo, 3 litri. Am lucrat la fiabilitatea transmisiei, iar cutia de viteze a fost revizuită. Am lucrat, de asemenea, la aerodinamică şi la vizibilitatea pentru şoferi”, a adăugat Dunabin
Pentru Sébastien Loeb, prioritatea este acum să lucreze „la dezvoltarea maşinii, astfel încât să fim pregătiţi pentru Raliul Marocului de la sfârşitul sezonului (octombrie). Şi, mai ales, să fim pregătiţi pentru Dakar de anul viitor. Nu am alte proiecte în paralel, mă concentrez pe această dezvoltare. Mai sunt multe teste de făcut, asta este prioritatea mea”.
După primele rulări în Anglia, în aprilie, echipa se va îndrepta spre Maroc pentru un program de testare important începând cu luna iunie.